۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

خودمان را دار می زنیم

- امروز با آقای مترجم که قبل الذکر(این لغت احتمالا ریشه عربی داره) صحبت کردم در مورد هزینه ترجمه ریز نمرات و زمان تحویل. ایشون با کلی منت فرمودن بابت هر ترم 50 درهم (یعنی حدود 13500 تومان) . البته توجه دارین که در مقطع فوق لیسانس هر ترم نهایتا 12 واحد و به عبارتی 6 درس داره. یعنی بابت 2 صفحه ریز نمرات 300 الی 400 درهم ناقابل. به همین راحتی و به همین خوشمزگی. تحویل هم شنبه هفته آینده یعنی 9 می. خوب ما هم مجبوریم با گردن کج قبول کنیم.

- بعد از صحبت با جناب آقای مترجم عزیز مشغول ناخن جویدن بودم که همون همکار هندی حسابدار که قبلا وصف حالش رو کردم تشریف آوردن با 30 -40 صفحه کاغذ توی دستشون. نه گذاشت و نه برداشت گفت اینا رو برام اسکن می کنی؟
من: چرا از اسکنر اتاق IT استفاده نمی کنی؟
اون: there is disconnection problem (با لهجه هندی هم نه، ملیباری)
من: من که هفته پیش دادم براش سیم جدید خریدن دیگه مشکل چیه؟
اون: It is not working. I don`t know
با عصبانیت بلند شدم رفتم ، ببینم مشکل از کجاست که دیدم بلللله... سیم خریداری شده بصورت آکبند توی کیسه دقیقا جلوی کامپیوتر گذاشته. یعنی کار می زدی خونم در نمی اومد. سریع وصلش کردم و اومدم بیرون دیدم هنوز توی اتاق من وایساده منتظره بیام براش اسکن کنم. از حرص دیگه یوری شده بودم. بهش می گم یعنی الان 5 روزه که این سیم اونجا افتاده نمی تونستی وصلش کنی؟
اون: Oh, it was there only, ya
خدایا خوبه که من خشمم رو کنترل می کنم وگرنه واسه گرفتن عدم سو پیشینه امارات دچار مشکل می شدم (چون چند فقره قتل توی پروندم بود تا حالا)

-دیروز می خواستیم یک بسته بسیار کوچیک ( نهایتا 100 گرمی) رو بفرستیم ایران. با همسر جان رفته بودیم فرودگاه که بدیمش با یه مسافر بره چون فوری بود و پست حداقل 2 روز طول می کشه. بماند که یک ساعت صبر کردیم تا یه مسافر ایرانی پیدا کنیم. بعد هم شوهرم رفته ازش خواهش می کنه که این بسته رو با خودش ببره. آقاهه که اصفهانی هم بود (به کسی توهین نشه) فرمودند: آخه ما بارمون خیلی زیادست نمی تونیم ببریم. شرمنده ها...

حالا به نظر شما نباید برم خودم رو دار بزنم؟

۷ نظر:

امیر گفت...

شوکا جان
بازم خیلی‌ خوب بهت گفته. اینجا از من بابت هر صفحه تائید کردن توسط دفتر اسناد ۱۰۰ پوند گرفتن!!!!
خوش باشی‌

يك اصفهاني گفت...

در مورد آخر نه. چون يكي از دوستان من چند مدت پيش براي همين كار كوچك در فرودگاه تهران و در زمان بازديد بيچاره شد( 2 ساعت جواب پس مي‌داد). شما مي توانستيد بسته را باز شده به آنها بدهيد اگه قبول نمي‌كردند، واقعاً حق داشتيد كه عصباني شويد.متاسفانه ما ايراني‌ها اينقدر در حق همديگر خوبي مي‌كنيم كه اكثر مواقع مي‌ترسيم كاري براي هم انجام دهيم.

هستی گفت...

D:
شوکا جان شاید فکر کرده دارین بهش هروئین میدین قاچاق کنه

Shouka گفت...

آخه دوستان عزیز بسته من رنگ تونر برای یک نوع پرینتر خاص می فرستادم که بستش آک بود و در اون پلاستیکی که اینو توش گذاشته بودم هم باز بود. تازه توی امارات هرویین مگه به همین راحتی گبر می آد. همه از ایران وارد می کنند.

علی گفت...

سلام.
حالتون خوبه؟
یک سوال در مورد پروسه مهاجرتتون داشتم.
چون یک وضعیت شبیه شما برای من پیش آمده.
میشه آدرس ایمیلتون را داشته باشم تا براتون توضیح بدم.
یا اگر اجازه بدید همینجا سوال کنم.
متشکر
موفق باشید

Shouka گفت...

علی جان
اگر سوالتون رو همین جا مطرح کنید بهتره. چون به هر حال دوستان ممکنه در این مورد اطلاعات بیشتری از من داشته باشن و کمکتون کنن.

علی گفت...

سلام شوکا جان.
از لطفت ممنون
من هم از طریق نیروی متخصص فدرال برای مهاجرت اقدام کردم ولی متاسفانهنه تاریخ ثبت فرم ما بعد از مهلت مقرر بود و کد رشته کاری من هم جزء لیست جدید نیست.
ولی یک عنوان شغلی که تو لیست جدید هست با شرح وظایف و سوابق کاری که من تو فرمم نوشتم مطابقت داره و من میتونستم اونیکی را بزنم که امروز جزء لیست هست.
من یک ایمیل برای اداره مهاجرت فرستادم و موضوع را توضیح دادم ولی بعد از 4-3 ماه هنوز جواب ندادند
به نظرم آمد شما هم مشکلی مشابه من داشتید و مجبور شدید دوباره اقدام کنید.
با توجه به اینکه هنوز هیچ نامه یا ایمیلی برای من نیامده میخواستم اگر میشه مرا راهنمایی کنید.
روال کار در این مراحل چگونه است و معمولا چقدر طول میکشه؟ البته من از سفارت سوریه اپلای کردم و شما از لندن که احتمالاً مدت زمان انجام کارها فرق بکنه.
بیشتر مزاحمتون نمیشم.

خیلی ممنون وخدا نگهدار