۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

یکی از دوستان توی کامنت ها سوالی پرسیده که من اینجا مطرح می کنم که اگر کسی جواب بهتری داره یه ایشون کمک کنه. خودم هم سعی می کنم تا حد امکان راهنمایی کنم:
من هم از طریق نیروی متخصص فدرال برای مهاجرت اقدام کردم ولی متاسفانهنه تاریخ ثبت فرم ما بعد از مهلت مقرر بود و کد رشته کاری من هم جزء لیست جدید نیست.ولی یک عنوان شغلی که تو لیست جدید هست با شرح وظایف و سوابق کاری که من تو فرمم نوشتم مطابقت داره و من میتونستم اونیکی را بزنم که امروز جزء لیست هست.من یک ایمیل برای اداره مهاجرت فرستادم و موضوع را توضیح دادم ولی بعد از 4-3 ماه هنوز جواب ندادندبه نظرم آمد شما هم مشکلی مشابه من داشتید و مجبور شدید دوباره اقدام کنید.با توجه به اینکه هنوز هیچ نامه یا ایمیلی برای من نیامده میخواستم اگر میشه مرا راهنمایی کنید.روال کار در این مراحل چگونه است و معمولا چقدر طول میکشه؟ البته من از سفارت سوریه اپلای کردم و شما از لندن که احتمالاً مدت زمان انجام کارها فرق بکنه.
علی جان، تا اونجایی که من اطلاع دارم شما باید اول درخواست اول رو کنسل کنید که اون هم مستلزم دریافت فایل نامبر یا جواب از طرف سفارت هست. با توجه به اینکه کار قبلی شما توی لیست نبوده به احتمال زیاد نامه ردی برای شما میاد و شما بعد از دریافت اون نامه می تونید مجددا اقدام کنید. اما قبل از اون متاسفانه کاری نمی تونید بکنید و باید منتظر جواب باشید. از لندن معمولا جواب نامه ها بین 3-4 ماه طول می کشه. که البته یه مقدار ممکنه کم و زیاد بشه. بنا براین فکر می کنم بهتره صبر کنید تا جوابتون بیاد.
در مورد اینکه این پروسه جدید چقدر طول می کشه:
برای ما از زمان ارسال درخواست جدید تا گرفتن جواب 16 روز طول کشید که البته 6 روزش مربوط به پست می شد. من امروز کل مدارک رو ارسال کردم و باید منتظر جواب باشم اما شنیدم بین 1-3 ماه طول می کشه تا جواب بیاد. خود اداره مهاجرت کانادا ادعا می کنه که پروسه جدید حدود یکسال طول می کشه.
امیدوارم شما هم هر چه سریعتر نامتون رو دریافت کنید و موفق باشین.

۳ نظر:

امیر گفت...

شوکا جان
من دقیقا سر یک ماه فایل نامبر جدید را گرفتم. البته در بریتانیا اقامت دارم. احتمالا شما با تاخیر یک هفته میگیرید (البته من پست آمارت رو نمیدونم چه جوریه)
خوش باشی

مریم-یادگار گفت...

شوکای عزیز
خیلی از آشنایی باهات خوشحالم. فکر می کنم یک دوست به جمع دوستانم اضافه شد:)
لینک وبلاگتونو رو گذاشتم.
موفق و همیشه شاد باشین.

Shouka گفت...

مریم جان ممنونم از لطفت. اما نمی دونم چرا هر کاری می کنم وبلاگت باز نمی شه امروز. میشه راهنمایی کنی