۱۳۸۸ فروردین ۳, دوشنبه

من به راه راست هدایت نمیشم، لطفا زحمت نکشید

بابا جون من به راست هدایت نمیشم. اصلا من ذاتا عاشق راههای کج هستم. ممکنه؟
قصه اینه: من الان دو ساله که دارم توی این شرکت کار می کنم. البته قبلش بگم که همکارای ایرانیم آدمهای خوش قلب و مهربونی هستند. اما متاسفانه یا خوشبختانه بسیار پایبند به دین مبین اسلام. البته هر کس آزاده به هر چی می خواد معتقد باشه همونطور که ما توی همین شرکت همکارهای هندی داریم که فکر کنم یک میلیون خدا رو می پرستند. اما...
اما مشکل اینجاست که این همکارهای بشدت مسلمان ما بسیار کاسه داغتر از آش تشریف دارند. اوایل که من تازه اومده بودم ، وقتی دیدن نماز نمی خونم فقط و فقط یک هفته تونستن دندون سر جیگر بذارن و چیزی نگن. اما بعد از یک هفته ، هر روز و هر روز در پنج نوبت از من علت رو می پرسیدن و من با لبخند سعی می کردم به خاطر احترام به عقایدشون دلیل اصلی رو نگم و با شوخی قضیه رو تموم می کردم. اما این مساله تموم شدنی نبود. خلاصه اینکه یک روز دیگه قاطی کردم و گفتم بابا مگه من از شما می پرسم واسه چی نماز می خونید؟ اگه میشه من به اسلام اعتقادی ندارم... وای وای چشمها بود که گرد شد و از حدقه دراومد. و سرها بود که به علامت تاسف تکون داده شد و در نهایت با ناراحتی از کافر شدن من دست از سرم برداشتن. البته همه به جز یک نفرشون که عین این دو سال ، مانند پیامبری با صبر و اراده سعی در هدایت من داره. اگه بخوام از دلایل و برهاناش برای بر حق بودن اسلام بگم ، میشه تکرار همون شعرهایی که در تمام طول مدرسه توی گوشمون خوندن. فقط برای حسن ختام آخرین مکالمه ای که با ایشون داشتم رو به عرض می رسونم.
...بعد از تکرار حرفهای همیشگی همکار فرمودند:
- من واقعا برای تو متاسفم که اینطور در مسیر غلط افتادی
اینجانب که دیگه رودربایستی رو کنار گذاشتم:
-من هم واسه تو متاسفم که هر چی از بچگی توی گوشت خوندن رو بدون فکر قبول کردی
همکار با ناراحتی:
- من دارم راه است رو میرم چون بدستور قرآن عمل میکنم.
- کی گفته همه دستورات قرآن درسته؟
- قرآن یک کتاب آسمانیه و از طرف خداست پس همه چیزش رو باید پذیرفت
- کی گفته از طرف خداست
- حضرت محمد که رسول و فرستاده خداست
- که گفته که محمد از طرف خدا اومده
-خودش
- عجب دلیل محکمی. پس من هم از طرف خدا اومدم. به من ایمان میاری
- استغرالله (از نوع غلیظ) . محمد معجزه داشت ، کتاب آسمانی داشت. همه اونهایی که باورش نکردن بعدها بهش ایمان آوردن. رفتار و منش اون پیامبر گونه بود ... همه اینها توی کتابهای معتبر تاریخی اومده
- خوب خلاف اون هم در بسیاری از کتابها اومده. تضادهای موحود در قرآن هم در بسیاری از کتابها اومده. چرا اونها رو قبول نمی کنی.
- هر کس که به محمد و قرآن شک کنه از دین خارج و کافره (با عصبانیت) به تو دیگه امیدی نیست.
آره همکار جان من هم که از اول دارم همینو می گم. به من امیدی نیست. بی زحمت جریان امید خود را از اینجانب قطع بفرمایید. متشکرم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون که وبلاگم را در لیست دوستانتون گذاشتین. خوشحالم ار آشنایی با شما

نگاهی نو
wwwblogestan.blogspot.com

Mehran گفت...

بی شرفا آدم نمیشن. اینجا دهن ما رو سرویس کردن اونجا هم ول نمی کنن. ولی من اگه پام به اونجا برسه این معتقدا رو راحت ولشون نمی کنم. اونوقت دیگه اونا هستن که باید به خاطر تمام اراجیفی که به خورد من دادن و تمام بلاهایی که سرمون آوردن باید توضیح پس بدن!
راستی من اسمم مهران ه. 28 سال. ارشد ادبیات انگلیس.
mehranx1980.blogfa.com
mehranx1980@yahoo.com