۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

نظرخواهی

سلام

از وقتی جنسیت نی نی جان ما معلوم شده، همش داریم به یه اسم خوب فکر می کنیم. یه اسم که هم در فارسی و هم در زبونای دیگه تلفظش راحت باشه. و در فارسی و حداقل انگلیسی معنی بدی نداشته باشه. و صد البته اداره ثبت احوال عزیز مرحمت فرموده و اجازه بدن اسم بچمون رو خودمون انتخاب کنیم. واسه همین از همه دوستان عزیز خواهش می کنم لطف کنن و به ما در انتخاب این اسم کمک کنن.

* در ضمن این مساله که اداره ثبت احوال اجازه نمی ده هر اسمی رو روی بچت بذاری هم خودش کلی حرف داره ها. یکی از بستگان ما می خواست اسم دخترش رو بذاره میناز. اما چون کلمه می در اون بکار رفته بود بهش اجازه ندادن. آخه مگه شما نمی دونین شراب خیلی چیز بدیه. و چون پدر و مادر بچه به اندازه کافی شعور نداشتن که چی بده و چی خوب، اداره ثبت احوال زحمت کشیدن و راهنماییشون کردن. اونم راهنمایی از نوع اجباری. مثل عملکرد ستادهای امر به معروف و نهی از منکر. اینم خودش یه مدلشه دیگه... خدایا به همه مردم ایران صبر عطا بفرما

۱۱ نظر:

فرشته گفت...

اسم كيانا و الينا تينا تارا رژينا
سارا هانيايا همون هانيه هاله عسل يلدا

بهتره يه اسم راحت و كوتاه انتخاب كني من با اسمم خيلي مشكل دارم اصلا نمي تونن فرشته رو تلفظ كنن بايد هي بهشون بگم !

بازم مي گردم ولي اين اسنها اسامي بود كه توي انگليسي راحت تلفظ ميشه.
من اگر قرار بود بجه ام دختر بود ميذاشتم رژينا به فارسي يعني روشنايي و چون ژ داره با اسامي عربي قاطي نمي كنن.

شوکا گفت...

فرشته جان

خیلی از توجهت ممنونم عزیزم. اتفاقا مامانم هم اسم کیانا رو خیلی دوست داره.

سیدنی به روایت تصویر گفت...

از سایت فرشته کامنتتون رو دیدم
پیشنهادم دو اسم زیر است
"آریانا" به معنی دختر شرقی زیبا با دو spell انگلیسی زیر
http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Aryana/1

http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Ariana

"دیانا" به معنی اسطوره و نام پرنسس انگلیسی
http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Diana

از روی لینک های بالا موقعیت این اسامی را در دنیا میتوانید ارزیابی کنید.
اسامی بالا هم در زبان فارسی هم انگلیسی معانی خوبی دارند و حروف گچپژ هم که نشود آن را در عربی تلفظ کرد را ندارند.ضمنا فکر کنم اداره ثبت احوال هم مشکلی با این اسامی نداشته باشد
خوش باشید

شوکا گفت...

ممنون از پیشنهاد شما دوست عزیز. موفق باشی

رامین گفت...

سلام شوکا خانم
احوالتون ؟
اولا از لطفی که به بنده داشتید و من رو لینک کردید و به من سر زدید ممنونم .
در ضمن چرا نگفتید تا من هم شما رو لینک کنم ؟!
باز هم به من سر بزنید
ارادتمند
رامین

Ng.A. گفت...

man esme
Helia
ro pishnehad mikonam :)

ناشناس گفت...

اسامی که ژ دارن رو اینجا چون با j مینویسن و ی میخونن بهتون پیشنهاد نمیدم. اما کیانا قشنگه. من خودم اسم ستایش رو دوست دارم.

لاله گفت...

سلام شوکای عزیز. به نظر من از نظر زیبایی پرنیان اسم زیبایی هست به معنیِ حریر و ابریشم و از لحاظ ساده بودن و دو زبانه بودن هم اسامی سارا،رُز، نیکی، یاسمین چون هم در فارسی وجود داره و هم در انگلیسی.
میتونی به این سایت مراجعه کنی. چون فهرست خیلی کاملی از اسامی رو داره.
http://www.2del.com/pages/names.aspx?mode=list&id=0&sex=2

روی حروف الفبایی که توی مربع های کوچولوی بنفش سمت چپ صفحه قرار داره کلیک کنید فهرست اسامی دخترونه با اون حروف الفبا رو میتونید ببینید. و روی هر اسم هم که کلیک کنید میتونید معنیشون رو ببینید.

ناشناس گفت...

ارمیتیس
شاینا
اریانا

پا قدمشون به زودی مبارک باشه

نگاهی نو
wwwblogestan.blogspot.com

سارا گفت...

سلام وتبريك ميگم.اسامي كه فرشته گفت به نظر من خوب بودند.اسم دختران همسايه ما تانياو آوااست.
به نظر من بهتره كه اسامي كه انتخاب ميكني يك سيلابس داشته باشه..اسامي زير جزو 100 اسم برتر استراليا در سال 2007 بودند:http://www.huggies.com.au/BabyNames/lists/top100girlsnames_aus.asp
آوا- لي لي- اماemma-لارا-ماتيلدا-انا Anna- و مگانmegan

مرد ايراني گفت...

روزيتا
كه هم در آنطرف آب به او بگويند روزتا( گل رز كوچك ) و اينطرف هم اسم ايراني است كه فكر نكنم ثبت احوال با آن مشكل داشته باشد.