۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

خونه رو گرفتیم

خوب بلاخره خونه رو گرفتیم البته نه اونی که قبلا دربارش حرف زده بودم. اون 2 خوابه بود و خوبیش این بود که چسبیده بود به خونه دوستمون . اونا هم بچه کوچیک داشتن و واسه آرینا بهتر بود. اما به هر حال اون نشدن این یکی هم خیلی خوبه. ماهانه 1500 هست و توی ریچموند هیل. خیلی دسترسی هاش خوبه و خوب تمام امکانات زندگی توی آپارتمان رو داره..استخر و gym اتاق بیلیارد و .... در کل ازش خوشم اومده. اول ژانویه تحویلش میگیریم و باید براش وسیله بخریم.

ویدای عزیزم ازت ممنونم. حق با تو هست این هم گذشت.

امین جان اون 2 خوابه 1450 بود باضافه آب و برق و گاز و اینترنت. درضمن یه مورد هم توی کلارک بود که خونه بود و 3 خوابه قیمتش هم 1500 بود اما خیلی قدیمی بود و کاندو هم نبود . زمستون واسه ما سخت میشد.

۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

اولین برف تورنتو

خوب همه نگران بودند که کریسمس بدون برف باشه که خدا رو شکر برف هم اومد. یه برف نرم و آروم.
 کارا رو طبق روال داریم انجام می دیم. sin no. حساب بانکی ، خرید موبایل . YMCA هم رفتیم و واسه کلاس رزومه نویسی و امتحان زبان وقت گرفتیم. تنها مشکل گرفتن خونه هست. چند مورد رو دیدیم که یکیشو پسندیدیم اما صاحب خونه چینیه و خیلی ادا داره و به new comers اعتماد نداره...باید زودتر خونه رو جورش کنیم
راستش یکم دلم گرفته. امروز بیرون نرفتم. با وجود بچه دستو پامون بسته. به خاطر هوا و اینکه آرینا همش ایراد میگیره که بغلم کنید. به لباس گرم پوشیدن عادت نداره...بچه ست دیگه. 
خوب غر زدن بسه امروز خونه هستم برم ناهار درست کنم.

۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

سلام از تورنتو

سلام به هر کی اینجا رو می خونه
 
این که چی شد با یه هفته تاخیرنوشتم: بهع علت یه گیر توی پاسپورت آرینا و همسر که توی دبی صادر شده بود و محل اقامت هم دبی بود، توی فرودگاه به ما اجازه سوار شدن به هواپیما رو ندادن. اینکه مجبور شدیم با چقدر دوندگی مشکل رو حل کنیم و بابت بلیط جریمه بدیم و... بماند. دوست ندارم اصلا دیگه بهش فکر کنم. 
به هر حال 12 دسامبر پروازمون رو بوک کردیم و الان دقیقا 24 سا عت هست که تورنتو هستیم. پرواز ترکیش نسبتا خوب بود اما بعضی از مهمانداراش خیلی خوش اخلاق نبودن. در کل راضی بودیم. وقتی رسیدیم توی فرودگاه تقریبا 1 ساعت درگیر بخش مهاجرت بودیم. اما گمرک ازمون فقط پرسیدن از ایران قراره برامون باری بیاد یا نه؟ گفتم نه و سریع گفت welcome بفرمایید برید. برخورد کانادایی ها خیلی عالی بود.
امروز یعنی 13 دسامبر رفتیم یه خرید کوچولو از سوپر مارکت محل کردیم  که خوب بنظرم گرون بود. بعدش هم یکی از دوستان اومد دنبالمون و رفتیم توی بانک TD CANADA TRUST حساب باز کردیم. 2 تا credit card هم بهمون دادن . بعدش هم رفتیم canada service برای sin card و اونجا هم سریع انجام شد. چون آرینا خسته و گرسنه بود برگشتیم خونه.
این از اولین روز در تورنتو. در کل شهر تمیز و خوبیه البته تا الان. اگه میشد با کل خانواده مهاجرت کرد خیلی عالی بود اما ...هی...

خوب فعلا

۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

فردا داریم میریم

 ببخشید که اینقدر دیر دارم پست می زارم. خیلی سرمون شلوغ بود. مرسی که سر می زنید.
 
حتما خبر دارین که بلیط بعضی خطوط هوایی دوبرابر شد، واسه همین ما ترکیش ایرلاین گرفتیم. سه نفریمون شد 8570000 .  6 دسامبر یعنی فردا . بقیه مسائل هم مثل بقیه دوستان. دیگه گفتن نداره.
خسته هستیم . مثل همه رفتن ها. جمع کردن ، خداحافظی، دلتنگی، ...اما باید رفت. هیچی توی دلم  رو خالی نمی کنه بجز یه چیز، نگاه مادرم. دلم می خواد داد بزنم. دلم پر از غم میشه. کاش می شد با خودم ببرمش. شاید باورتون نشه اما  حتی به نرفتن فکرکردم. فردا تا فرودگاه باهامون میاد.  شما بگید چجوری باهاش خداحافظی کنم. خیلی سخته...بگذریم.

 فعلا واسه یه ماه  یه سوییت یه خوابه گرفتیم توی هتل le merci ، نورت یورک. شبی نود دلار ..

بانو جان و ویدای عزیز ازتون ممنونم که همراهم هستین

هر اطلاعات جدیدی بگیرم حتما به همه خبر می دم. فعلا خداحافظ